Yahoo! Buzz

Ich bin über Techcrunch auf Yahoo! Buzz aufmerksam geworden.

Yahoo Buzz

Yahoo! Buzz hat ein ähnlichs Prinzip wie digg, die „Community“ (welch abgenutztes Wort!) „buzzed“ interessante Artikel nach oben, während andere dadurch an Wert verlieren.

Ob das Projekt gebraucht wird, interessant, nützlich, unnötig und eine billige Digg-Kopie ist, sei dahingestellt – was mich jedoch umgehauen hat, sind die Statistiken….

Direkt nach dem Launch werden da Massen hin und herverteilt, die einfach gigantisch sind:

Yahoo says they’ve sent 16 million visitors to outside sites in those first two weeks, and they’ve gathered data from some of the linked partners:

  • Salon got so excited about a February 28 link from the Yahoo home page to this storythat they issued a press release – they had 1 million unique visitors that day, the most ever to the 12 year old site.
  • US Magazine was linked from Yahoo on February 27, and had the second highest traffic day ever. 32% of visits that day came from the Yahoo home page.
  • Huffington Post reported 800,000 unique visitors from a Yahoo-linked story
  • Smoking Gun, Portfolio.com, Dallas Morning News and Imaginova all reported significant traffic increases after links from the Yahoo home page.
  • Sugar, Inc. sites have had nearly 1.8 million unique visitors sent from five different Buzz stories on the Yahoo home page

Quelle: Techcrunch

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.